Parallellsesjoner (endringer kan forekomme)
Parallellsesjon 1 – torsdag 12.30 – 13.30 les mer om innholdet i sesjonene
1.1 The Impact of Classroom Inclusion on Educational Outcomes and Youth Connectedness: Findings from 5+ Years of Research
Rhonda Nese, University of Oregon
1.2 "PALS i 20 år - hvordan holde fokuset oppe?"
Nordli skole
"Ny som PALS-skole - hva kan vi lære?"
Benedicte Garlid Storaker, Tonning skole
1.3 Erfaringer med utforskende undervisning som et inkluderingsgrep på en PALS-skole
Arnestad skole
Pals på SFO - Fellesskap gjennom problemløsningsmodellen
Ranin H. Dakho Filip, Hagaløkka SFO
1.4 PALS og ADHD – på hvilken måte kan PALS-modellen bidra til inkludering av elever med ADHD?
Mari Nag, Bergen Kompetansesenter for Læringsmiljø (BKL)
Parallellsesjon 2 – torsdag 14.00 – 15.00 les mer om innholdet i sesjonene
2.1 Hvordan jobbe enda bedre med elever som trenger støtte på selektert og indikert nivå?
Signe Kjelsrud, Nasjonal utviklingssenter for barn og unge
2.2 "Hjernevennlig skole" - hva betyr det?
Lene M. Bredesen, Kvernevik skole
2.3 Hvordan kan kartlegginger bidra til inkludering av elever
Anne Arnesen, NUBU og May Britt Monsrud, Statped, avdeling språk og tale
2.4 Mobbing ved PALS-skoler vs. ikke-PALS-skoler. Har PALS- modellen effekt på mobbing?
Mari-Anne Sørlie og Silje Hukkelberg, NUBU
Parallellsesjon 3 – fredag 10.30 – 11.30 les mer om innholdet i sesjonene
3.1 "Når barn strever og samarbeidet mellom de voksne blir vanskelig – hvordan kan vi legge til rette for konstruktive samtaler?" Erfaringer fra relasjonsarbeid i en terapikontekst
Sissel Torsvik og Siril Cock Aschjem, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
3.2 Digital mobbing og norske barn og unge på Internett
Elisabeth Staksrud, Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo
3.3 "Når gode tiltak skal fungere i praksis: Hvorfor implementering er nøkkelen"
Anette Arnesen Grønlie, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
3.4 Klasseskillet i klasserommet: Hvordan fattigdom og ulikhet påvirker læring og hva vi kan gjøre med det
Ingvild Stjernen Tisløv, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
Parallellsesjon 4 – fredag 12.30 – 13.30 les mer om innholdet i sesjonene
4.1 Skolen som "normaliseringsmaskin"
Anne Cathrine Bartvik & Ragnhild Bjørknes, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
4.2 :“Hvordan skape engasjement for PALS-arbeidet?”
Heggedal skole og PALS-veiledere i Asker kommune
4.3 «SNAP – støtte til elevers regulering av sterke negative følelser i teori og praksis»
May Synøve Langfeldt Engen - Mysen skole, Frode Heiestad, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
4.4 Ikke vent å se, men gå å se…
Nina Dalby, koordinator Fraværsteamet Lørenskog
© 2025 NUBU – Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge