Parallellsesjoner (endringer kan forekomme)
Parallellsesjon 1 – torsdag 12.30 – 13.30 les mer om innholdet i sesjonene
1.1 SAL A The Impact of Classroom Inclusion on Educational Outcomes and Youth Connectedness: Findings from 5+ Years of Research
Rhonda Nese, University of Oregon
1.2 SAL B "PALS i 20 år - hvordan holde fokuset oppe?"
Tone Østvold Almsbakke, Connie Andås Engen og Marit Lie, Nordli skole
"Ny som PALS-skole - hva kan vi lære?"
Benedicte Garlid Storaker, Tonning skole
1.3 Møterom 4 Erfaringer med utforskende undervisning som et inkluderingsgrep på en PALS-skole
Arnestad skole
Pals på SFO - Fellesskap gjennom problemløsningsmodellen
Ranin H. Dakho Filip og Pål Høgli, Hagaløkka SFO
1.4 SAL C PALS og ADHD – på hvilken måte kan PALS-modellen bidra til inkludering av elever med ADHD?
Mari Nag, Bergen Kompetansesenter for Læringsmiljø (BKL)
Parallellsesjon 2 – torsdag 14.00 – 15.00 les mer om innholdet i sesjonene
2.1 SAL A Hvordan jobbe enda bedre med elever som trenger støtte på selektert og indikert nivå?
Signe Kjelsrud, Nasjonal utviklingssenter for barn og unge
2.2 SAL B "Hjernevennlig skole" - hva betyr det?
Lene M. Bredesen, Kvernevik skole
2.3 SAL C Hvordan kan kartlegginger bidra til inkludering av elever
Anne Arnesen, NUBU og May Britt Monsrud, Statped, avdeling språk og tale
Parallellsesjon 3 – fredag 10.30 – 11.30 les mer om innholdet i sesjonene
3.1 SAL A "Når barn strever og samarbeidet mellom de voksne blir vanskelig – hvordan kan vi legge til rette for konstruktive samtaler?" Erfaringer fra relasjonsarbeid i en terapikontekst
Sissel Torsvik og Siril Cock Aschjem, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
3.2 AVLYST «Barn, unge og digital risiko anno 2025 – topp ti innsikter fra forskningen»
Elisabeth Staksrud, Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo
3.3 SAL B "Når gode tiltak skal fungere i praksis: Hvorfor implementering er nøkkelen"
Anette Arnesen Grønlie, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
3.4 SAL C Klasseskillet i klasserommet: Hvordan fattigdom og ulikhet påvirker læring og hva vi kan gjøre med det
Ingvild Stjernen Tisløv, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
Parallellsesjon 4 – fredag 12.30 – 13.30 les mer om innholdet i sesjonene
4.1 SAL A Skolen som "normaliseringsmaskin"
Anne Cathrine Bartvik & Ragnhild Bjørknes, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
4.2 Møterom 4 “Hvordan skape engasjement for PALS-arbeidet?”
Heggedal skole og PALS-veiledere i Asker kommune
4.3 SAL B «SNAP – støtte til elevers regulering av sterke negative følelser i teori og praksis»
May Synøve Langfeldt Engen - Mysen skole, Frode Heiestad, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
4.4 SAL C «Når elevene ikke kommer på skolen – hva kan vi gjøre?»
Aud Haugbjørg, Nasjonal enhet for behandlingstiltak (NABE)
© 2025 NUBU – Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge