top of page

Parallellsesjoner (endringer kan forekomme)

Parallellsesjon 1 – torsdag 12.30 – 13.30  les mer om innholdet i sesjonene

1.1 SAL A  The Impact of Classroom Inclusion on Educational Outcomes and Youth Connectedness: Findings from 5+ Years of Research

                    Rhonda Nese, University of Oregon     

1.2 SAL B  "PALS i 20 år -  hvordan holde fokuset oppe?"

                    Tone Østvold Almsbakke, Connie Andås Engen og Marit LieNordli skole

 

"Ny som PALS-skole - hva kan vi lære?"

Benedicte Garlid Storaker, Tonning skole

1.3 Møterom 4 Erfaringer med utforskende undervisning som et inkluderingsgrep på en PALS-skole

                    Arnestad skole

       

       Pals på SFO - Fellesskap gjennom problemløsningsmodellen

       Ranin H. Dakho Filip og Pål Høgli, Hagaløkka SFO

1.4 SAL C  PALS og ADHD – på hvilken måte kan PALS-modellen bidra til inkludering av elever med ADHD? 

       Mari Nag, Bergen Kompetansesenter for Læringsmiljø (BKL)

Parallellsesjon 2 – torsdag 14.00 – 15.00  les mer om innholdet i sesjonene

2.1 SAL A Hvordan jobbe enda bedre med elever som trenger støtte på selektert og indikert nivå?
               Signe Kjelsrud, Nasjonal utviklingssenter for barn og unge

2.2 SAL B "Hjernevennlig skole" - hva betyr det?

                Lene M. Bredesen, Kvernevik skole

2.3 SAL C Hvordan kan kartlegginger bidra til inkludering av elever

                Anne Arnesen, NUBU og May Britt Monsrud, Statped, avdeling språk og tale

          

Parallellsesjon 3 – fredag 10.30 – 11.30  les mer om innholdet i sesjonene

3.1 SAL A "Når barn strever og samarbeidet mellom de voksne blir vanskelig – hvordan kan vi legge til rette for konstruktive                  samtaler?" Erfaringer fra relasjonsarbeid i en terapikontekst

                Sissel Torsvik og Siril Cock Aschjem, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

3.2 AVLYST «Barn, unge og digital risiko anno 2025 – topp ti innsikter fra forskningen»

               Elisabeth Staksrud, Institutt for medier og kommunikasjon, Universitetet i Oslo

3.3 SAL B "Når gode tiltak skal fungere i praksis: Hvorfor implementering er nøkkelen"
                Anette Arnesen Grønlie, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

3.4 SAL C  Klasseskillet i klasserommet: Hvordan fattigdom og ulikhet påvirker læring og hva vi kan gjøre med det

       Ingvild Stjernen Tisløv, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

Parallellsesjon 4 – fredag 12.30 – 13.30  les mer om innholdet i sesjonene

 

4.1 SAL A Skolen som "normaliseringsmaskin"
                Anne Cathrine Bartvik & Ragnhild Bjørknes, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

4.2  Møterom 4 “Hvordan skape engasjement for PALS-arbeidet?”

               Heggedal skole og PALS-veiledere i Asker kommune

4.3 SAL B «SNAP – støtte til elevers regulering av sterke negative følelser i teori og praksis»

                May Synøve Langfeldt Engen - Mysen skole, Frode Heiestad, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

4.4 SAL C  «Når elevene ikke kommer på skolen – hva kan vi gjøre?»

Aud Haugbjørg, Nasjonal enhet for behandlingstiltak (NABE)

© 2025 NUBU – Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

bottom of page