top of page

 

09:30 - 11:30 Creating Schools for Everyone: Environmental Changes through Student Voice and Leadership

Rhonda Nese, University of Oregon

 

12:30 - 13:30  Parallellsesjon 1

1.1 The Impact of Classroom Inclusion on Educational Outcomes and youth Connectedness: Findings from 5+ Years of Research

Rhonda Nese, University of Oregon

1.2 PALS i 20 år - hvordan holde fokuset oppe?

Tone Østvold Almsbakke, Connie Andås Enge og Marit Lie, Nordli skole

"Ny som PALS-skole - hva kan vi lære?"

Benedicte Garlid Storaker, Tonning skole      

1.3 Erfaringer med utforskende undervisning som et inkluderingsgrep på en PALS-skole

Arnestad skole

Pals på SFO - Fellesskap gjennom problemløsningsmodellen

Ranin H. Dakho Filip og Pål Høgli, Hagaløkka SFO

1.4 PALS og ADHD – på hvilken måte kan PALS-modellen bidra til inkludering av elever med ADHD?

Mari Nag, Bergen Kompetansesenter for Læringsmiljø (BKL)

 

Parallellsesjon 2

2.1 Hvordan jobbe enda bedre med elever som trenger støtte på selektert og indikert nivå?

Signe Kjelsrud, Nasjonal utviklingssenter for barn og unge

2.2 "Hjernevennlig skole" - hva betyr det?

Lene M. Bredesen, Kvernevik skole

2.3 Hvordan kan kartlegginger bidra til inkludering av elever

Anne Arnesen, NUBU og May Britt Monsrud, Statped, avdeling språk og tale

15.30 - 16:30   "Den pedagogiske paradoksaleffekten

Kristian Øen, NLA Høgskolen i Bergen

 

Fredag 19. september 19. september

09:00 - 10:00 Om barn i balanse - nye perspektiver på inkludering

Cecile Evertsen, Læringsmiljøsenteret, Stavanger​

 

10:30 - 11:30 Parallellsesjon 3         ​

3.1 Når barn strever og samarbeidet mellom de voksne blir vanskelig – hvordan kan vi legge til rette for konstruktive samtaler?" - Erfaringer fra relasjonsarbeid i en terapikontekst

Sissel Torsvik og Siril Cock Aschjem, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

3.3 "Når gode tiltak skal fungere i praksis: Hvorfor implementering er nøkkelen - lysbilder blir ikke delt

Anette Arnesen Grønlie, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

3.4 Klasseskillet i klasserommet: Hvordan fattigdom og ulikhet påvirker læring og hva vi kan gjøre med det.

Ingvild Stjernen Tisløv, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

12.30 - 13.30 Parallellsesjon 4  

4.1 Skolen som "normaliseringsmaskin"
Anne Cathrine Bartvik & Ragnhild Bjørknes, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

4.2 "Hvordan skape engasjement for PALS-arbeidet?”

Heggedal skole og PALS-veiledere i Asker kommune

4.3 «SNAP – støtte til elevers regulering av sterke negative følelser i teori og praksis»

May Synøve Langfeldt Engen - Mysen skole, Frode Heiestad, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

4.4 Når eleven ikke kommer på skolen - hva kan vi gjøre?

Aud Haugbjørg, Nasjonal enhet for behandlingstiltak (NABE)

 

14:00 - 15:00 Skjerm barna" -  Et foredrag for deg som synes at ungene er for mye på skjerm og vil bidra til å ta barndommen tilbake!  (ingen lysbilder)

Maja Lunde, forfatter

© 2025 NUBU – Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge

bottom of page