Romoversikt
Alle plenumsforelesninger foregår i Sal A
Lunsjbuffé serveres i foajeen
Torsdag 14. september
13:00 - 14:00 Parallellsesjon 1 – les mer om innholdet i sesjonene her
Sal C: 1.1 Implementing Check-in-/Check-out (CICO) as Tier II interventions with comprehensive adoption of PALS
– Rob Horner, University of Orego
Sal B: 1.2 Konsekvenser og tiltak i forhold til mobbing del 1
–Thormod Idsøe, NUBU og Klara Øverland, Universitetet i Stavanger
Forum: 1.3 Hvordan kan TIBIR sikre gode tiltak for elever med utfordringer i skolen?
– Jorid Bjørkås, NUBU, Kristin H. Hope og Trude Devik TIBIR-koordinator Bergen kommune
Auditoriet: 1.4 Kva ser vi - Kva gjer vi. Samtaler med elever
– Inge Nordhaug, RVTS
Møterom 1: 1.5 År to med implementering, hva har PALS gjort med Hofstad?
– Hofstad skole
Møterom 4: 1.6 PALS på ungdomskole og på 1-10 skoler
– Killingrud ungdomskole og Grue barne- og ungdomsskole
14:30 - 15:30 Parallellsesjon 2 – les mer om innholdet i sesjonene her
Sal B: 2.1 Konsekvenser og tiltak i forhold til mobbing del 2
– Thormod Idsøe, NUBU og Klara Øverland, Universitetet i Stavanger
Sal C: 2.2 Elevinvolvering i implementeringen av PALS kjernekomponenter
– Tone Tveit Rosenlund, Kunnskapssenteret og Trine Nordfjellmark, PPT i Asker kommune, og ansatte ved Borgen og Hovedgården ungdomsskole.
Møterom 4: 2.3 PALS på SFO
– Frode Heiestad, NUBU, Kai Hermansen, Undervisningsinspektør, SFO-leder, Kurland skole Mostafa Kroop, SFO leder, Sjøskogen skole
Møterom 1: 2.4 Skolens kartlegging av elevenes læring og utvikling: Utfordringer og muligheter
– Anne Arnesen, NUBU
Fredag 15. september
11:00 - 12:00 Parallellsesjon 3 – les mer om innholdet i sesjonene her
Sal C: 3.1 Kapasitetsbygging, implementeringskvalitet og videreføringsprosessen
– Pål Roland, Universitet i Stavanger
Møterom 4: 3.2 Har PALS noen langtidseffekter?
– Mari-Anne Sørlie, NUBU
Sal B: 3.3 Bruk av PALS-verktøy i krevende saker
– Ann Ragnhild Aasprong og Marit Ørbo, Ski PPT
Møterom 1: 3.4 Sosial kompetanse – hvordan bruke verktøy i PALS
Hvordan jobbe for å sikre systematisk arbeid med PALS og sosial kompetanse
– Hordvik skole
Sjekk inn – sjekk ut (SISU) – hvordan legge til rette for mestring av skolehverdagen?
– PALS-skolene i Eidsvoll kommune
Sal A: 3.5 Stille og innadvendte elever: Hvordan se og hjelpe dem i skolen?
– Anne Arnesen, NUBU og Geir Nyborg, Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo
Forum: 3.6 Samarbeidslæring i klasserommet - i tråd med ny overordnet del!
– Robert Flatås, rektor Stanghelle skole
Auditoriet: 3.7 En trygg digital hverdag for barn og unge – hva bør skolen gjøre?
– Kjersti Botnan Larsen, Barneombudet