Romoversikt - Kongressenteret
Alle plenumsforelesninger foregår i Sal A
Lunsjbuffé serveres i foajeen
Torsdag 14. september
12.30 - 13.30 Parallellsesjon 1 – les mer om innholdet i sesjonene her
SAL A 1.1 Adult Responsibility in Schools: Equity and Student Success - De voksnes ansvar for å sikre like muligheter for at elever kan oppleve mestring i skolen. Terrance M. Scott, University of Louisville
SAL B: 1.2 Uro og utvikling av ferdigheter. Magnar Ødegård, Institutt for spesialpedagogikk, Universitetet i Oslo
SAL C: 1.3 Hvordan like de vi "ikke liker". Rebecca Ervik-Jeannin, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
SAL D: 1.4 PALS-modellen som systemrettet arbeid i skolen. Frode Heiestad, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge, Anne Line Holen og Ingrid Hendis, Nordre Follo PPT
FORUM: 1.5 Ledelse i klasserommet. Martin Karlberg, Universitetet i Uppsala
14:00 - 15:00 Parallellsesjon 2 – les mer om innholdet i sesjonene her
SAL A 2.1 Hvordan kan ulike måter å forstå «barn som strever» legge føringer for hvordan vi møter mangfoldet? Kristian Øen, NLA-høgskolen i Bergen
SAL B: 2.2 Å se PALS med nye øyne - når vi har vært PALS-skole i mange år. Even Buen Halvorsen, Hagaløkka skole, Asker
SAL C: 2.3 Helsefremmende PALS. Ann Kristin Johansen, Færder kommune, Lill Kristin Høier Sandvik og Unni Skogbakke, Labakken skole, Færder og Frode Heiestad, NUBU.
SAL D: 2.4 Ny som PALS-skole. Evy Stabell, Tina Giæver Havøysund skole & Ina Leonhardsen PPD Midt-Finnmark IKS
FORUM: 2.5 Når hjelpsomme samtaler kan være vanskelige - hvordan komme i posisjon? Erfaringer fra relasjonsarbeid med foreldre-barn samspill i en foreldreveiledningskontekst. Sissel Torsvik og Siril Cock Aschjem, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
Fredag 15. september
10:30 - 11:30 Parallellsesjon 3 – les mer om innholdet i sesjonene her
SAL A 3.1 1 Heilskapleg og differensiert arbeid med utvikling av trygge og gode læringsmiljø. Sigrun Ertesvåg, Læringsmiljøsenteret Universitet i Stavanger
SAL B: 3.2 Hvordan å øve på sosiale ferdigheter kan forebygge uro i klasserommet. Lærere fra 3. trinn, Lill Kristin Høier Sandvik, Unni Skogbakke, Labakken skole, Færder og Torgunn Skaaland, PALS-mentor
SAL C: 3.3 Hvordan støtte lærerne i arbeidet med elever som strever med innadvendt atferd? Stine Solberg, Institutt for yrkesfaglærerutdanning, OsloMet
FORUM: 3.4 TIBIR og PMTO – helhet rundt eleven, samarbeidet mellom hjem og skole. Jorid Bjørkås, NUBU og Bente Styve Pettersen, Bufetat
12.30 - 13:30 Parallellsesjon 4 – les mer om innholdet i sesjonene her
SAL A 4.1 20 år med PALS. Terje Ogden & Mari-Anne Sørlie, Nasjonalt utviklingssenter for barn og unge
SAL B 4.2 Hvordan vi jobber med trygghetsplaner og sosiale ferdigheter på Brekstad skole. Barbro Eikset & Johannes Killingbergtrø, Brekstad skole, Ørland
SAL C 4.3 Mangfold og inkluderende fellesskap. Lene Margrethe Bredesen og Therese Hauge, Kvernevik skole Stavanger
FORUM 4.4 Å arbeide systematisk med PALS-modellen. Erfaringer fra to rektorer. Viviann Midtbø, Skavøypoll skule og Annelin Refvik, Raudeberg skule, Kinn